Voor elke gelegenheid een passend schip

Neem contact met ons op

Neem contact met ons op

Telefonisch / chat bereikbaar van maandag t/ m vrijdag 8:30 uur tot 17:30uur.

 
 

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag die hier niet tussen staat? Stel deze dan via het contactformulier, via onze live chat of via WhatsApp

Boeken algemeen

Ik wil graag een schip boeken! Hoe werkt dat?

1) U kunt telefonisch of per e-mail reserveren. Vermeld hierbij de volgende gegevens:

  • aantal personen
  • naam van het schip dat uw voorkeur heeft
  • de periode waarin u wilt vertrekken
  • de duur van de tocht
  • catering zelf doen of laten verzorgen door een van de professionele cateraars van Naupar

2) Als u hebt aangegeven te willen boeken, dan is het belangrijk dat u naast bovenstaande gegevens ook uw adres en bedrijfs/verenigingsnaam aan ons doorgeeft.
3) U ontvangt per e-mail een opdrachtbevestiging.
4) Controleer uw opdracht.
5) Accordeer uw opdracht binnen 7 dagen door te klikken op de link.
6) Door op "verstuur" te klikken, wordt uw opdracht definitief.
7) U ontvangt per e-mail de factuur.
8) Ten slotte ontvangt u de eerste ServiceMail met meer uitleg over uw Mijn Naupar-account. Met de ServiceMails voorzien wij u van tips en wetenswaardigheden, zodat u onbezorgd aan uw zeiltocht kunt beginnen.
9) Drie weken voor de afvaart ontvangt u per e-mail de laatste informatie. Hierin vindt u onder andere het telefoonnummer van de schipper en de route naar het schip.

Hoe kan ik een brochure opvragen?
Op de download pagina kunt u de betreffende brochures downloaden.

Hoe weet ik of een schip beschikbaar is?
Op onze website vindt u een actueel overzicht van alle schepen, arrangementen en reizen. Via verschillende selectiecriteria, zoals reisduur, aantal personen of vaargebied, kunt u uw selectie verfijnen en vervolgens vraagt u met het online reserveringsformulier de beschikbaarheid aan. U ontvangt binnen twee werkdagen een reactie. Omdat wij over de vaarschema's van de schepen beschikken, kunnen wij u snel melden welke schepen in de door u gewenste periode vrij zijn. Natuurlijk kunt u hierover ook telefonisch contact met ons opnemen.

Is het mogelijk een optie te nemen op een schip?
Wilt u het door u gekozen schip eerst nog met uw gezelschap bespreken? Neem dan geheel vrijblijvend een optie op het schip van uw keuze. NAUPAR houdt het schip dan drie dagen voor u vast, zodat u met uw gezelschap of medeorganisatoren kunt overleggen, voordat u een definitieve beslissing neemt.

Hoe ontvang ik een offerte op maat?
Via ons contactformulier kunt u uw gegevens achterlaten, waarna wij contact met u opnemen om uw wensen voor een offerte op maat door te spreken.

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?
Op uw boeking zijn de Algemene Voorwaarden van BBZ/TCN van toepassing.

Mijn NAUPAR

Wat houdt Mijn NAUPAR in?
Mijn NAUPAR is uw persoonlijke klantenpagina, waar u onder andere het volgende kunt vinden:

  • Boekingsgegevens van uw geboekte schepen
  • Betalingstatus inzien
  • Bewaarde items
  • Routebeschrijving naar het schip
  • Gemakkelijk bijboeken van extra services

Hoe kan ik inloggen in mijn NAUPAR?
In de ServiceMails ontvangt u een link naar uw eigen Mijn NAUPAR-account. Ook kunt u met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

Arrangementen

Wat is er bij een arrangement inbegrepen?
Dit is afhankelijk van het arrangement. Wat is inbegrepen wordt aangegeven op de pagina van het betreffende arrangement op tabblad Prijzen en info.

Kan ik ook aanpassingen doen aan arrangementen?
Voor de arrangementen is geen maatwerk mogelijk; het schip en de catering staan vast en elk arrangement heeft zijn eigen prijs. U heeft veelal de keuze uit een comfort of een luxe variant van het arrangement.

Mag ik zelf een schip kiezen als ik een arrangement reserveer?
Tenzij anders aangegeven, wordt het schip waarop u gaat varen, in overleg met u uitgekozen.

Kan ik ook kiezen voor een andere afvaarthaven?
De mogelijke afvaarthavens worden per arrangement aangegeven op tabblad Prijzen en info. Andere havens zijn in overleg mogelijk.

De schepen

Zijn de schepen geschikt voor rolstoelen?
De meeste schepen van NAUPAR zijn niet geschikt voor rolstoelen. Door smalle gangboorden en trappen, is het in een rolstoel aan boord moeilijk verplaatsen. Sommige schepen zijn echter wel geschikt, door een ruim dek en een salon op dekhoogte. Aan boord van de Vrijheid zijn zelfs extra voorzieningen getroffen voor mindervalide mensen. Zo is er onder andere een traplift en een aangepaste douche en toilet. Hiermee is het schip geschikt voor invaliden die (ondersteunend) kunnen staan.

Zijn huisdieren toegestaan aan boord?
Aan boord van de meeste schepen zijn huisdieren niet toegestaan. Vraag onze medewerkers op welke schepen u uw huisdier mag meebrengen.

Hoe veilig is het schip?
De combinatie van goed materiaal en een ervaren bemanning maakt onze schepen tot veilige en plezierige vervoersmiddelen. Alle schepen worden door de Scheepvaartinspectie eens per twee jaar grondig gekeurd.

Bij welke windkracht mag het schip niet uitvaren?
Omwille van de veiligheid van opvarenden blijven de meeste schepen op de Waddenzee en het IJsselmeer bij windkracht 7 in de haven liggen. In overleg kunt u eventueel toch het water op gaan, maar de schipper heeft hierin het laatste woord. Overigens hoeft u vanuit onze thuishavens Kampen,  Makkum, Stavoren en Elburg niet altijd het grote water op. Bij veel wind bieden de binnenwateren met minder golfslag een uitstekend alternatief.

De zeiltocht

Is het mogelijk eerder aan boord te komen?
In verband met het schoonmaken van de schepen is het niet mogelijk eerder aan boord te komen dan de aangegeven inschepingtijd. 

Is zeilervaring vereist om deel te nemen aan een tocht?
Voor geen van de zeiltochten is zeilervaring vereist. U leert onder de deskundige begeleiding van de bemanning de fijne kneepjes van het zeilen.

Kan ik zeeziek worden?
Als u slechts gevoelig bent voor zeeziekte, dan hoeft u niet te vrezen. De schepen liggen vrij stabiel in het water en ondervinden in vergelijking met sportieve zeiljachten, weinig last van de golfslag op het IJsselmeer en de Waddenzee. Bovendien is er op onze schepen bovendeks veel ruimte om te lopen en een luchtje te scheppen. Bent u snel zeeziek? Zorg er dan voor dat u goed eet en slaapt, dat maakt u minder gevoelig. Eventueel kunt u bij drogisterij of apotheek tabletten tegen zeeziekte halen. Er bestaan ook polsbandjes tegen zeeziekte, die werken door middel van acupressuur.

Moet ik altijd meehelpen aan boord?
De mate van deelname verschilt per vaartocht. Neemt u deel aan een intensieve wedstrijddag, dan wordt van u verwacht dat u actief deelneemt aan het zeilen. Bij een korte cultuurreis hoeft u niets te doen, maar u zult merken dat het plezier van het zeilen juist zit in de gezamenlijke inspanning.

Zijn er voldoende zwemvesten aan boord?
Er zijn voor alle gasten zwemvesten aan boord. Om te zorgen dat er voldoende zwemvesten aan boord zijn voor de kinderen, horen wij graag tijdig of er kinderen jonger dan 12 jaar meevaren. Geeft u alstublieft bij boeking per kind de lengte en het gewicht aan.

Heeft de schipper of maat een reddingsdiploma?
Niet per se, maar NAUPAR-schippers hebben allemaal een diploma van de zeevaartschool. Tijdens deze opleiding worden noodsituaties geoefend, zoals de ‘man-overboord-manoeuvre’.

Waar vind ik de boardinginfo/laatste informatie voor mijn zeiltocht?
Deze kunt u vinden op www.naupar.nl/boardinginfo/  

Welke route wordt er gevaren?
Het gewenste reisdoel en de route kunt u met de schipper aan boord bespreken. De route is altijd afhankelijk van weer en wind. De schipper kan u het beste hierbij informeren.
Indien u een bepaald programma/ route wilt varen,  kunt u dit voorafgaand  aan uw vaartocht met onze medewerkers bespreken.

Welke bagage moet ik meenemen?
Maak een praktische keuze; aan boord is de kastruimte beperkt. Het is raadzaam om uw bagage in opvouwbare tassen mee te nemen. Als u niet gebruikmaakt van de cateringarrangementen, denkt u er dan aan om handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, vuilniszakken, afwas- en schoonmaakmiddel, toiletpapier en (indien gewenst) koffiefilters mee te brengen. Een aantal elektrische apparaten, zoals een föhn of stijltang, gebruiken veel stroom. Laat deze daarom liever thuis. Het opladen van mobiele telefoons, foto- of videoapparatuur en/of scheerapparaten is aan boord wel mogelijk.

Wat is het kledingadvies?
Op een zeilschip bent u altijd afhankelijk van de weersomstandigheden. Het is daarom aan te raden uw kleding hier op aan te passen. Zowel bij goed als bij slecht weer is het verstandig om schoenen met rubberen zolen te dragen. Denkt u bij mooi weer aan zonnebrandcrème en eventueel een zonnebril en/of hoed of petje? Bij minder goed weer is het handig om regenkleding mee te nemen.

Kan/mag ik vissen als ik aan boord ben?
Ja, maar een visvergunning is verplicht. Visclubs, jachthavens, VVV’s en hengelsportverenigingen verzorgen een VISpas. Met uitzondering van de Kleine VISpas is deze altijd gebonden aan een clublidmaatschap. Als clublid ontvangt u automatisch een VISpas. De Kleine VISpas bestelt u direct zonder lidmaatschap bij Sportvisserij Nederland.

Welke faciliteiten zijn er aan boord?
Bent u benieuwd of er een televisie, dvd-speler of spelletjes zijn of wilt u weten of u mag roken aan boord? Details over het schip waarmee u  gaat varen, vindt u onder het tabblad Specificaties op www.naupar.nl/<naam van het schip>. Vindt u bepaalde informatie niet in de lijst, dan is het voor dit schip niet van toepassing. Alleen faciliteiten die wel worden geboden, zijn hier weergegeven.

Mag er aan boord worden gebarbecued en zo ja, waar?
Vraag het tijdens de vaartocht aan de schipper. Die kan u vertellen waar u kunt barbecuen.

Betalingen

Hoe zijn de betalingsvoorwaarden voor de scheepshuur?
Bij boeking voor hetzelfde jaar:
50% veertien dagen na reservering
50% vier weken voor afvaart

Bij boeking voor het volgende jaar
15% voor 1 oktober
35% voor 1 januari
50% vier weken voor afvaart

Bij boekingen vanaf zeven weken voor afvaart 100% bij reservering.

Hoe zijn de betalingsvoorwaarden voor de catering en aanvullende service?
Uiterlijk vier weken voor afvaart 100%.

Prijzen

Wat is inbegrepen in de huurprijs?
Dit kunt u vinden op de website van het betreffende schip. Zie www.naupar.nl/<naam-van-het-schip>. Bijvoorbeeld: www.naupar.nl/avondrood

Werkt Naupar  met kortingen en toeslagen?
In het voor- en naseizoen hanteren een aantal schepen aantrekkelijke kortingen. Een overzicht van de kortingen en toeslagen vindt u op tabblad Prijzen en info van het betreffende schip.

Wat zijn de kosten als ik uit een andere haven wil vertrekken dan de thuishaven?
De schepen hebben allemaal een thuishaven. Het is ook mogelijk om een andere vertrekhaven dan de thuishavens te kiezen. In dat geval moet u rekening houden met de levertijd, die wij u in rekening brengen, of die ten koste gaat van uw vaartijd. De leveringskosten voor schepen ingericht voor meerdaagse tochten bedragen € 60,00 per uur. Voor dagtochtschepen gelden andere tarieven. Vraag het bij onze medewerkers. 

Kan ik handdoeken en bedlinnen huren?
Bij meerdaagse tochten zijn alle bedden altijd voorzien van onderlakens en kussens met kussensloop. Bij enkele schepen zijn de bedden ook standaard voorzien van dekbedden. Hierover kunt u op de website meer informatie vinden.  Zie www.naupar.nl/naam-van-het-schip. Bijvoorbeeld www.naupar.nl/auwe-neel.

Wat houdt het basis servicepakket in?
NAUPAR biedt u graag alle gemak aan boord. Hiermee hoeft u de basisartikelen die u nodig heeft aan boord, niet zelf in te kopen. Voor een vast bedrag is het servicepakket, bij uw aankomst al aan boord. Het pakket bestaat uit verschillende nieuwe/schone producten (onaangebroken verpakking). Na gebruik kunt u het pakket meenemen, met uitzondering van de keukenhanddoeken en theedoeken. Indien u catering heeft besteld, hoeft u het pakket niet te bestellen. De producten zijn dan al inbegrepen. Meer informatie kunt u vinden op www.naupar.nl/basisservicepakket.

Tot wanneer kan ik handdoeken, dekbedden of basis servicepakket bestellen?
U kunt uw bestelling tot vier weken voor afvaart aan ons doorgeven. 

Is de eindreiniging in de prijs inbegrepen?
Indien de eindreiniging niet bij de huurprijs is inbegrepen (zie tabblad specificaties) en u geen catering afneemt, kunt u ervoor kiezen zelf de eindreiniging te doen (tenzij anders aangegeven op tabblad specificaties), of af te kopen. De vergoeding hiervoor betaald u aan boord aan de schipper of via de aanvullende rekening voor services als u ook catering afneemt. Voor eindreinigingen op zaterdag en zondag en feestdagen geldt een toeslag van € 20,00.

Kan NAUPAR ook vervoer per bus voor ons regelen?
NAUPAR verzorgt graag ook uw vervoer per bus. Wij werken hiervoor samen met een erkend Touringcar verhuurbedrijf. Zij zorgen ervoor dat u op de meest veilige, comfortabele en voordelige wijze naar de vertrekhaven van het schip (en weer terug) gebracht wordt.

Catering

Kunnen wij ook zelf koken aan boord?
Op vele schepen kunt u zelf koken met de meegebrachte (of bestelde) boodschappen. Bij tabblad Specificaties, vindt u of dit mogelijk is (verplichte cateringafname). De schepen zijn voorzien van een goed uitgeruste keuken met onder andere  servies, pannen en bestek, waarvan u, zonder extra kosten, gebruik van kunt maken. In een aantal havenstadjes kunnen wij u voorzien van bestellijsten van de supermarkt waarmee u uw boodschappen aan boord kunt laten bezorgen.

Waar eet de bemanning?
In principe eet de bemanning altijd mee. Wij verzoeken u hiermee rekening te houden als u zelf kookt.  Wanneer u de catering via NAUPAR heeft geregeld, hoeft u voor de bemanning geen maaltijden te verzorgen.

Hoe kan ik bij NAUPAR catering bestellen?
Indien u catering wenst, raden wij u aan dit zo snel mogelijk telefonisch of per e-mail te laten weten. Minimaal zes weken van tevoren dient de catering te zijn afgestemd.

Welke catering kan ik bestellen?
Afhankelijk van het gekozen schip kunt  u ook catering bestellen. Op tabblad Extra services bij betreffende schip vindt u de cateringlijst.

Tot wanneer kan ik catering bestellen?
Vier  weken voor afvaart dient uw cateringbestelling definitief te zijn.

Tot wanneer kan ik het aantal personen aanpassen voor mijn cateringbestelling?
Hebt u via NAUPAR catering besteld, dan kunt u het aantal personen nog aanpassen tot tien dagen voor afvaart.

Hoe kan ik biervaten bestellen?
Als er een tap aan boord is, kunt u biervaten bestellen bij de schipper. Het telefoonnummer van de schipper ontvangt u drie weken voor vertrek via de laatste reisinformatie servicemail.

Mag ik mijn eigen bierfust meenemen?
Op een aantal schepen kunt u uw eigen bier(fust) meenemen. Houd er rekening mee dat voor gebruik van de tap extra kosten kunnen worden berekend.

Verzekering voor meerdere dagen varen

Waarom een verzekering afsluiten?
Het organiseren en/of leiden van een groepsreis is een grote verantwoordelijkheid. Door het afsluiten van een verzekering staat u er niet alleen voor. Alle deelnemers zijn standaard verzekerd van directe, persoonlijke hulp bij pech, ongeval of ziekte. Daarnaast zijn geneeskundige kosten, ongevallen en aansprakelijkheid meeverzekerd. Ook verlies van bagage, groepsbagage als groepsproviand, meegenomen (les)materiaal en apparatuur en schade als gevolg van bijzondere sporten, zijn meeverzekerd.

Wegens diverse omstandigheden kan het zijn dat u niet uw geboekte reis of vakantie kunt maken. Ook als u al vertrokken bent, kunnen er redenen zijn om de reis voortijdig af te breken. Dankzij deze uitgebreide annuleringsverzekering bent u goed verzekerd tegen deze kosten. Dit is voor de leiding, de deelnemers zelf en voor thuisblijvers een geruststellende gedachte. Kijk voor meer informatie over onze verzekeringen op www.naupar.nl/verzekering.

Hoe dien ik een schade te melden?
Voor het melden van een schadegeval of het annuleren van uw reis dient u een declaratie- of annuleringsformulier van Europeesche Verzekeringen te downloaden van onze website. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en stuur dit (ondertekend) op naar onderstaand adres. Vergeet niet (een kopie van) uw polis en deelnemerslijst mee te sturen. Na minimaal 2 weken ontvangt u een bevestigingsmail van Europeesche Verzekeringen zodra zij uw schadeformulier hebben ontvangen. De schadeafhandeling duurt ongeveer 6 weken

Europeesche Verzekeringen
Afdeling Reisschade
Postbus 12920
1100 AX Amsterdam

>>Schadeformulier annulering
>>Schadeformulier reisverzekering

Wie kan deze verzekering afsluiten?
De NAUPAR annulerings- en groepsreisverzekering kan alleen worden afgesloten als u in België, Nederland of Duitsland woont. Let op: ook uw gasten dienen in een van deze drie landen te wonen.

Wat wordt er uitgekeerd?
Standaard wordt bij annulering vóór vertrek de volledige reissom vergoed, mits de reden van annulering als geldige reden in de voorwaarden wordt genoemd. Moet de reis voortijdig worden afgebroken, dan worden de niet gebruikte reisdagen vergoed.

Het risico dat één of meerdere dagen niet gevaren kan worden als gevolg van té harde wind of storm, of als storm verwacht wordt door een meteorologisch instituut is standaard verzekerd.

De groepsannulering zorgt ervoor dat bij overlijden of ernstig letsel na een ongeval van de begeleiding het voltallige reisgezelschap recht heeft op vergoeding. Bij overlijden van een deelnemer geldt een vergoeding binnen vijf dagen voor de reis tot aan de laatste dag van de reis. Persoonlijke hulpverlening en extra reis- en verblijfskosten worden altijd tegen kostprijs vergoed. Bij de andere dekkingen gelden verschillende verzekerde bedragen. Indien u wilt weten wat er precies gedekt wordt met deze verzekering, lees dan de brochure.

Wie zijn er verzekerd?
Met een annuleringsverzekering zijn alle deelnemers aan groepsreizen uitstekend beschermd. Alle reisgenoten van de persoon die een reis boekt of heeft geboekt is met deze verzekering gedekt tegen de kosten van annulering, zowel vóór als tijdens de reis. uiterlijk vier weken voor afvaart dient er een lijst met alle deelnemers aan NAUPAR te worden opgestuurd. De verzekering biedt dekking binnen Europa.

Biedt NAUPAR ook een Zittenblijversverzekering aan?
Ja, NAUPAR biedt ook een Zittenblijversverzekering aan. Kijk voor meer informatie op www.naupar.nl/verzekering.

Waarom Europeesche verzekeringen?
De Europeesche is de specialist in reis- en recreatieverzekeringen. Via de Europeesche bent u, tegen een scherpe premie, uitstekend verzekerd.

De organisator van de reis wordt ziek. Kan de groep in zijn geheel annuleren?
Ja, er wordt uitgekeerd in het geval van annulering of niet gebruikte reisdagen tot maximaal 100% van de huursom, ten gevolge van overlijden of ernstig ongevalletsel van degene wiens aanwezigheid van doorslaggevende betekenis is voor de reis, zoals leiders van schoolreizen of anderszins betrokken hoofdpersonen.

Een willekeurig iemand uit de groep is ziek, krijgt deze persoon individueel zijn geld terug?
In geval van overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongeval letsel kan een willekeurig iemand uit de groep geld terugkrijgen, mits deze persoon heeft mee betaald aan de huursom en dus daadwerkelijk financiële schade ondervindt van de annulering.

Ik heb een bus geboekt; kan deze worden meeverzekerd?
Als u een bus geboekt heeft en wenst een mogelijke annulering van de bus ook mee te verzekeren, moet u de huurprijs van de bus optellen bij de totale huursom.

Ik heb meerdere schepen geboekt met één groep, kunnen we dan één verzekering voor de gehele groep afsluiten?
Nee, de verzekering is voor één schip en daarbij voor hooguit het maximaal aantal personen dat op het schip past.

Welke kosten zijn van toepassing voor de totale arrangementsprijs? (in te vullen op het formulier)
Alle kosten die u wilt verzekeren, vallen hieronder. Denk aan de scheepshuur, de catering,het busvervoer en eventuele extra services.

Ik heb catering/boodschappen besteld, maar het schip mag wegens te harde wind niet uitvaren. We besluiten om het schip toch op te gaan om van de catering gebruik te maken. Krijg ik in dit geval wel geld retour voor de huur van het schip?
Ja, voor niet gebruikte vaardagen krijgt u tot maximaal 75% van de huursom retour, als er één of meerdere dagen niet gevaren kan worden, als gevolg van harde wind of storm, of wanneer er storm  wordt voorspeld door het meteorologisch instituut. Onder storm wordt verstaan windkracht 7 of meer op de schaal van Beaufort. Als voorwaarde geldt dat het schip tenminste 50% van de normaal beschikbare tijd moet hebben stilgelegen.

Moeten de namen van ieder individu in de groep doorgegeven te worden?
Ja, uiterlijk vier weken voor afvaart dient u de lijst met alle deelnemers (voor- en achternaam) aan NAUPAR te hebben doorgegeven. Dit geldt voor iedereen die een verzekering heeft afgesloten.

Wat heeft De Europeesche verzekeringen nodig bij een annulering als het schip als gevolg van storm niet uit kan uitvaren.
De Europeesche verzekering heeft dan de polis en de deelnemerslijst nodig; deze worden door NAUPAR aangeleverd. De Europeesche verzekeringen kijkt zelf of de windkracht inderdaad boven 7 Beaufort was.

Een familielid van iemand in de groep wordt ziek. De groep heeft een groepsverzekering voor annulering afgesloten. Kan de gehele groep annuleren?
Niet de hele groep kan annuleren. Degene van wie familie in 1e of 2e graad overlijdt, ernstig ziek wordt of ernstig ongeval letsel oploopt kan annuleren. Hij/zij krijgt dan zijn/haar gedeelte van de huursom vergoed, mits hij/zij ook persoonlijk mee betaald heeft aan de huursom.

Ik heb letselschade opgelopen aan boord. Wie is hier verantwoordelijk? Op welke verzekering kan dit verhaald worden?
Schade moet u altijd direct bij de Europeesche verzekeringen melden. Uitsluiting van uitkering vindt plaats bij het beoefenen van activiteiten, waarbij willens en wetens een verbod of waarschuwing wordt genegeerd. Bijvoorbeeld wanneer u tóch over het dek loopt bij het overstag gaan, terwijl u al bent gewaarschuwd dat dit niet veilig is.

Ik heb schade veroorzaakt aan de inboedel van het schip. Is dit gedekt?
Er wordt uitgekeerd in geval van schade aan logiesverblijven en inventaris, die aan de verzekerde in gebruik zijn gegeven of zijn verhuurd. Er wordt uitgekeerd indien de verzekerde aansprakelijk is voor de schade en de schade hoger is dan € 25,00.

Parkeren

Waar kan ik parkeren?

U kunt uw auto parkeren in de VOC parkeergarage. Deze bevindt zich op loopafstand van de Bataviahaven in Lelystad.

Moet ik een parkeerkaartje trekken?

Ja, bij het inrijden van de parkeergarage trekt u gewoon een kaartje. Eenmaal op het schip ontvangt u een uitrijkaart waarmee u de garage weer kunt verlaten.

Hoeveel parkeerkaarten moet ik trekken?

Per auto trekt u één parkeerkaartje.

Hoeveel auto's passen er in de VOC parkeergarage?

Er kunnen in totaal 180 auto's worden geparkeerd in de VOC parkeergarage.

Wat is de maximale doorrijhoogte van de VOC parkeergarage?

De maximale doorrijhoogte is 2,10 meter.

 

Chat-functie

Er is geen chat-button in beeld, wat nu?
Dan zijn onze medewerkers niet beschikbaar. U kunt ons bereiken op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur.

De chat-button is wel zichtbaar, maar functioneert niet. Wat moet ik doen?
Neem dan telefonisch contact met ons op, stuur een e-mail of maak gebruik van het contactformulier. Al onze contactgegevens vindt u op onze website.

Wanneer zijn wij bereikbaar?
U kunt ons via live chat bereiken op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur. Wij zijn dan ook telefonisch bereikbaar, bekijk onze contactgegevens. Of stel uw vraag via het online contactformulier. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met u op.

Hoe werkt de chat-functie?
Voor vragen over hoe onze chat-functie werkt, verwijzen wij u graag door naar de uitleg op ‘Live chatten met NAUPAR’.

Veelgestelde vragen voor uw bruiloft

Gemeentezaken

In welke gemeente kan ik trouwen?
Gemeente Lelystad: alle schepen 
Gemeente Waterland (Monnickendam, Marken): Carpe Diem
Gemeente Enkhuizen: Willem Barentsz
Gemeente Almere: Willem Barentsz
Gemeente Hoorn: De Toekomst
Gemeente Súdwest Fryslân (Stavoren): Frisius van Adel
Gemeente Amsterdam: alle schepen
Gemeente Kampen: alle schepen
Gemeente Harlingen: alle schepen
Gemeente Lemmer: alle schepen

De Carpe Diem is een officiële trouwlocatie van de gemeente Waterland. U kunt aan boord van dit schip trouwen op open water of gelegen in de haven bij Monnickendam.

Het schip de Willem Barentsz is door de gemeente van Enkhuizen als officiële trouwlocatie aangewezen. In een pittoreske omgeving kunt u elkaar gelegen in de haven het ja woord geven. In de gemeente Almere, aan de steiger van Marina Muiderzand, is de Willem Barentsz een officiële trouwlocatie. De schipper van de Willem Barentsz, Jeroen Mohrman, kan zelf uw huwelijk sluiten. Hiervoor kunt u hem laten beëdigen als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand.

De Toekomst is een officiële trouwlocatie van gemeente Hoorn. De plechtigheid dient plaats te vinden in Hoorn gelegen in de historische haven.

Verder is de klipper Frisius van Adel officiële  trouwlocatie van Stavoren in de gemeente Súdwest Fryslân.

Al onze schepen zijn officiële trouwlocaties van de gemeente Lelystad. Het is mogelijk om op open water de plechtigheid te laten voltrekken. Het schip dient dan in Lelystadse wateren te zijn. Een zeer groot deel van het IJsselmeer/Markermeer behoort  tot de gemeente Lelystad.

Kan ik op open water trouwen?
Afhankelijk van de gemeente kan er midden op het water worden getrouwd. Vanuit Harlingen is dit bijvoorbeeld mogelijk maar ook Stavoren, Lelystad, Hoorn, Volendam, Monnickendam, Almeerder- of Muiderzand en Enkhuizen.

Waar kan ik mijn huwelijk aanmelden?
U dient te kijken naar de locatie waar u getrouwd wilt worden; trouwt u aan boord van de Willem Barentsz, gelegen in de haven van Marina Muiderzand, meldt dan uw huwelijk aan bij de afdeling Burgerzaken in Almere. Kiest u voor open water aan boord van het schip de Selene, meldt dan uw huwelijk aan bij de gemeente Lelystad.

Hoe zit het met leges?
Voor de huidige kosten van de leges, verwijzen wij u graag naar het digitale loket van de betreffende gemeente;

Waar moet ik in ondertrouw?
U gaat ten alle tijde in ondertrouw bij de gemeente van uw woonplaats. Deze kosten worden separaat door de gemeente in rekening gebracht. Indien u beide in verschillende gemeenten woont, kunt u kiezen in welke gemeente u in ondertrouw wilt gaan.

Catering

Mag ik zelf de catering verzorgen?

Of u zelf de catering mag verzorgen, is afhankelijk van het gekozen schip. Via www.naupar.nl/<naamvanhetschip> kunt u dit terugvinden op tabblad Specificaties onder het kopje Services/catering. Indien verplichte cateringafname geldt heeft u wel de mogelijkheid dit af te kopen. Vraag onze medewerkers naar de mogelijkheden.

Mag ik eigen champagne verzorgen?
Hoewel de cateraars van NAUPAR uitstekende champagne schenken, mag u ook uw eigen champagne door onze cateraar laten schenken. Hier wordt per fles € 10,00 kurkengeld voor berekend.

Mag ik een eigen bruidstaart verzorgen?
Hoewel u bij NAUPAR uit diverse bruidstaarten kunt kiezen, heeft u ook de mogelijkheid om uw eigen bruidstaart door onze cateraar te laten serveren. Hier wordt per persoon € 2,00 schotelgeld voor berekend.

Hoe ziet de 'traditionele bruidstaart' die door NAUPAR wordt verzorgd eruit?
De bruidstaart is gevuld met een chipolatavulling en wordt overtrokken met rolfondant (soort marsepein, maar dan zoeter). U kunt kiezen uit geheel witte rolfondant of met een rode of roze rand. Ook kunt u kiezen uit witte, rode of roze roosjes. Wanneer u dit wenst, kan er in plaats van de chipolatavulling worden gekozen voor een slagroomvulling.

Uit hoeveel lagen bestaat de taart?
Dit is nooit exact te zeggen, want dit zal afhangen van de creativiteit en mogelijkheden van de bakker, en van het aantal personen.

Kan ik ook een andere bruidstaart kiezen?
Ja, wij hebben diverse taarten. Zie ons cateringassortiment voor de diverse mogelijkheden.

Kan ik met de trouwauto bij het schip komen?
Ja, maar u moet de auto ergens anders parkeren. In de havens is er geen laden/lossen verbod, maar wel een parkeerverbod. Dit houdt in dat gasten hier wel afgezet kunnen worden, maar dat  er niet mag worden geparkeerd.

Wat te doen met slecht weer?
In principe kan er onder alle weersomstandigheden gewoon worden uitgevaren, behalve bij een windkracht hoger dan windkracht 7. Bij windkracht 7 kan er door de schipper worden besloten om niet meer uit te varen. U kunt hiervoor een verzekering afsluiten (meer informatie hierover ontvangt u bij het huurcontract). Wij hebben voor het met u opgemaakte programma geen nooddraaiboeken, omdat deze situatie zich niet vaak voordoet. Mocht er onverhoeds een wijziging nodig zijn door de weersomstandigheden, dan zullen wij in overleg met u een oplossing proberen te zoeken. Wel is het verstandig om zelf met uw programma hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Wat zijn de mogelijkheden met betrekking tot entertainment aan boord?
NAUPAR heeft ervaring met veel verschillende soorten entertainment van live band of DJ tot accordeonspeler of palingroker. Onze medewerkers helpen u graag uw dag aan boord compleet te maken.

Is er gedurende de dag ook een mogelijkheid om een tussenstop te maken aan land  in een andere havenstad?
Ja er zijn vele leuke havensteden waar een tussenstop gemaakt kan worden. Eventueel kan hier ook een activiteit georganiseerd worden als museumbezoek, rondwandeling of GPS-game. Onze medewerkers adviseren u graag.

Parkeren

Waar kan ik parkeren?
U kunt uw auto parkeren in de VOC parkeergarage. Deze bevindt zich op loopafstand van de Bataviahaven in Lelystad. 

Moet ik een parkeerkaartje trekken?
Ja, bij het inrijden van de parkeergarage trekt u gewoon een kaartje. Eenmaal op het schip ontvangt u een uitrijkaart waarmee u de garage weer kunt verlaten. 

Hoeveel parkeerkaarten moet ik trekken?
Per auto trekt u één parkeerkaartje.

Hoeveel auto's passen er in de VOC parkeergarage?
Er kunnen in totaal 180 auto's worden geparkeerd in de VOC parkeergarage.

Wat is de maximale doorrijhoogte van de VOC parkeergarage?
De maximale doorrijhoogte is 2,10 meter.