Vraag en antwoord corona

We begrijpen dat het coronavirus veel vragen oproept voor uw boeking bij NAUPAR.

Lees hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden mb.t. corona / COVID-19 en een bestaande boeking voor een vaartocht bij NAUPAR.

Gerelateerde coronapagina's

Vraag en antwoord corona

De meest gestelde vragen m.b.t. Corona en een bestaande boeking

> Kan ik mijn vaartocht in 2021 kosteloos omboeken?

Vanaf 25 september kunnen alle vaartochten doorgaan en zijn er geen beperkingen meer. Kosteloos omboeken is daarom niet standaard mogelijk en wordt per situatie bekeken.

> Kan ik mijn vaartocht in 2021 kosteloos annuleren?

Vanaf 25 september kunnen alle vaartochten doorgaan en zijn er geen beperkingen meer. Kosteloos omboeken is daarom niet standaard mogelijk en wordt per situatie bekeken. Wanneer u toch genoodzaakt bent de tocht te annuleren, gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden volgens de algemene voorwaarden.

> Vanwege een ontbinding in 2020 heb ik een voucher ontvangen, ik weet al dat ik in 2021 niet ga varen, kan ik mijn geld al terug krijgen?

Op de ontvangen voucher staat de vervaldatum genoemd. Deze is 1 jaar na de oorspronkelijke opstapdatum. Wanneer deze is verlopen, ontvangt u het geld binnen 1 maand retour van de aanbieder waar de voucher uitstaat. Mogelijk wordt er contact opgenomen voor uw bankgegevens, deze mogen wij vanwege privacywetgeving niet bewaren.

Wanneer de geldigheid nog niet is verlopen, verzoeken wij u vriendelijk nog wat langer geduld te hebben. Vanwege de voortdurende crisis en het gebrek aan inkomsten wat daar uit voortkomt is het helaas niet mogelijk het voucherbedrag eerder uit te keren.

Mocht u wel een zeiltocht in 2022 willen plannen, is het in sommige gevallen in overleg mogelijk de geldigheid van de voucher te verlengen. Hiervoor kunt u een e-mail sturen met uw verzoek aan [email protected]

> Wat zijn de regels/protocollen voor een vaartocht in 2021?

Vanaf 25 september zijn er geen protocollen meer. De standaard basisregels die blijven:

  • Was regelmatig uw handen, schudt geen handen, hoest en nies in uw elleboog en ventileer voor frisse lucht.
  • Blijf thuis bij klachten en laat u testen

> Kan ik met mijn voucher een ander schip boeken als waar ik de voucher voor heb gekregen?

Elke scheepseigenaar/aanbieder is een eigen onderneming. De voucher die u heeft ontvangen staat dan ook uit bij de aanbieder van uw ontbonden vaartocht, deze staat genoemd op de voucher. Het is daarom niet mogelijk de voucher in te wisselen voor een reservering op een ander schip.

> Mag ik naar Nederland reizen en aan welke verplichtingen moet ik voldoen?

- Als u naar Nederland wilt reizen, houdt dan in de gaten wat uw lokale overheid adviseert over het reizen naar Nederland en of u uit een COVID-19 hoog- of zeerhoogrisicogebied komt. U kunt dit nagaan op www.government.nl.

- Voor de juiste documenten kunt u het beste de “Checklist Nederland inreizen tijdens corona” controleren voor u naar Nederland reist.

Heeft u een andere vraag m.b.t. COVID-19 en uw zeiltrip?

Wordt uw vraag niet beantwoord op deze pagina, mail dan uw vraag naar: [email protected] Wij proberen zo snel mogelijk op uw vraag te reageren.