Beleefgids IJsselmeer – Waddenzee blijkt groot succes

Lelystad,11 juni 2012 – De Beleefgids IJsselmeer – Waddenzee blijkt nu al een groot succes. Bezoekers van de IJsselmeer- en Waddenzeeregio blijken zeer enthousiast. In de eerste maand na de lancering is deze unieke app al meer dan duizend keer gedownload.

Informatie en navigatie

Dankzij de interactieve app heeft de gebruiker alle informatie direct bij de hand: van alle bezienswaardigheden, winkels en horecagelegenheden wordt een adres, een afbeelding, een korte beschrijving en eventuele extra details gegeven. Vervolgens kan men via de gegeven telefoonnummers direct reserveren. De Beleefgids–navigatie geeft de kortst mogelijke route naar de bestemming en na het bezoek ook weer terug naar de haven.

Diverse zoekmethodes

Er zijn diverse zoekmethodes: er kan worden gezocht op naam, op categorie, op alternatieven in de buurt of regio. De locaties kunnen ook via een plattegrond worden gevonden. Ten slotte biedt de Beleefgids IJsselmeer – Waddenzee nog de "persoonlijke favorieten"-functie. Gebruikers zoeken de attractie of horecagelegenheid voorafgaand aan hun bezoek en slaan die op in een persoonlijke favorietenlijst.

Informatie offline bekijken

De Beleefgids wordt eenmalig gedownload en hierna hoeft er geen gebruik meer gemaakt te worden van internet. Iets dat vooral voor toeristen met een niet-Nederlandse provider voordelig is, omdat ze niet extra voor data-roaming hoeven te betalen. Maar waarom dan niet gewoon een reisgids gebruiken? "Omdat er geen reisgids bestaat die alles op het gebied van toeristisch interessante informatie van deze regio beschrijft. Daarbij komt nog dat de app weldegelijk interactief is. En dat is tegenwoordig erg belangrijk, omdat geen enkele toerist dezelfde informatiebehoefte heeft.” Aldus Pouwel Slurink, directeur van NAUPAR en initiatiefnemer van de Beleefgids.

Beleefgids online

Naast de app is er tevens een website, www.beleefgids.nl, waarop alle informatie over de Beleefgids is na te lezen. Enthousiaste gebruikers kunnen elkaar op de hoogte houden van de laatste nieuwtjes via Facebook en Twitter.