Actuele informatie rond coronavirus

We begrijpen dat het coronavirus veel vragen bij u oproept en onzekerheid veroorzaakt voor uw groepsreis in Nederland. Op deze pagina proberen we u zo goed mogelijk te informeren over de laatste ontwikkelingen, maatregelen en vragen rond COVID-19. Uiteraard houden we bij alle vaartochten rekening met de voorschriften vanuit de Rijksoverheid en RIVM.

De laatste informatie over corona en de maatregelen door RIVM en de Rijksoverheid

De 5 meest gestelde vragen m.b.t. Corona en een betaande boeking

  • Kan ik mijn vaartocht in 2021 omboeken? 
    • Op dit moment gelden de maatregelen in Nederland t/m 30 maart. Of en welke maatregelen daarna versoepelt gaan worden weten we op dit moment nog niet. Daardoor is het ook niet mogelijk om al iets te zeggen over de gevolgen voor vaartochten die in een latere periode plaatsvinden. Mocht er iets definitief bekend worden over de periode van uw vaartocht, nemen wij zo spoedig mogelijk contact op. Tot die tijd vragen wij om uw begrip en geduld. Is uw vaartocht gepland in de periode waarover reeds maatregelen bekend zijn, dan nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om de opties voor uw specifieke zeiltocht te bespreken.
  • Kan ik mijn vaartocht in 2021 kosteloos annuleren?
    • Op dit moment gelden de maatregelen in Nederland t/m 30 maart. Of en welke maatregelen daarna versoepelt gaan worden weten we op dit moment nog niet. Daardoor is het ook niet mogelijk om al iets te zeggen over de gevolgen voor vaartochten die in een latere periode plaatsvinden. Mocht er iets definitief bekend worden over de periode van uw vaartocht nemen wij zo spoedig mogelijk contact op. Tot die tijd vragen wij om uw begrip en geduld. Wanneer u toch genoodzaakt bent eerder te annuleren, worden de annuleringskosten volgens de algemene voorwaarden berekend. Deze voorwaarden kunt u terugvinden in uw opdrachtbevestiging. Is uw vaartocht gepland in de periode waarover reeds maatregelen bekend zijn. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om de opties voor uw specifieke zeiltocht te bespreken.
  • Vanwege een ontbinding in 2020 heb ik een voucher ontvangen, ik weet al dat ik in 2021 niet ga varen, kan ik mijn geld al terug krijgen?
    • Op de ontvangen voucher staat de vervaldatum genoemd. Deze is 1 jaar na de oorspronkelijke opstapdatum. Wanneer deze is verlopen, ontvangt u het geld binnen 1 maand retour. Mogelijk wordt er contact met u opgenomen voor uw bankgegevens, deze mogen wij vanwege privacywetgeving niet bewaren. Wanneer de geldigheid nog niet is verlopen, verzoeken wij u vriendelijk nog wat langer geduld te hebben. Vanwege de voortdurende crisis en het gebrek aan inkomsten wat daar uit voortkomt is het helaas niet mogelijk het voucherbedrag eerder uit te keren. Mocht u wel een zeiltocht in 2022 willen plannen, is het in sommige gevallen in overleg mogelijk de geldigheid van de voucher te verlengen. Hiervoor kunt u een email sturen met uw verzoek aan service@naupar.com
  • Wat zijn de regels/ protocollen voor een vaartocht in 2021?
    • Op dit moment is nog niet bekend wanneer en onder welke voorwaarden er weer gezeild mag worden in 2021. In 2020 is er een protocol gemaakt door de branche, welke is goedgekeurd door het ministerie OCW. Ook hebben wij een video gemaakt over de gang van zaken aan boord. Uiteraard hopen wij u zo spoedig mogelijk weer volgens deze richtlijnen aan boord te mogen verwelkomen.
  • Kan ik met mijn voucher een ander schip boeken als waar ik de voucher voor heb gekregen?
    • Elke scheepseigenaar/aanbieder is een eigen onderneming. De voucher die u heeft ontvangen staat dan ook uit bij de aanbieder van uw ontbonden vaartocht, deze staat genoemd op de voucher. Het is daarom niet mogelijk de voucher in te wisselen voor een reservering op een ander schip.

Heeft u een andere vraag m.b.t. coronavirus?

Wordt uw vraag niet beantwoord op deze pagina, mail dan uw vraag naar: service@naupar.com. Wij proberen zo snel mogelijk op uw vraag te reageren.

Wilt u meer lezen over varen tijdens corona?

Kijk voor meer informatie op de pagina over een schip huren in Nederland tijdens corona