Voorbereid op reis


De voorbereiding

Een goede voorbereiding maakt uw reis leuker. Daarom helpen we hier graag bij! We hebben allerlei nuttige informatie voor u op een rij gezet. Zo weet u zeker dat u niets vergeet. 

Bagage – wat neemt u mee? 

We hebben een bagagechecklist voor u samengesteld. Deze is bedoeld ter inspiratie, want u mag natuurlijk meenemen wat u wilt. Houd er echter rekening mee dat de ruimte op een schip beperkt is. Pak daarom praktisch in en neem alleen mee wat u echt nodig heeft. Laat elektrische apparaten, zoals een föhn of een stijltang, bij voorkeur thuis. Deze gebruiken namelijk vrij veel stroom. Gebruik die stroom liever voor de ‘noodzakelijke’ opladers van mobiele telefoons, elektrische tandenborstels en foto- of videoapparatuur.   

Het is handiger om uw bagage in een weekendtas of sporttas mee te nemen dan in een koffer. Een tas is makkelijk op te vouwen en kan in een kast of onder het bed liggen, een koffer neemt vaak veel meer ruimte in.  

Welke kleding is het meest geschikt? 

Neem voor de koudere momenten altijd een lekkere warme trui en dikke sokken mee. Varen jullie in de herfst of verwachten jullie slecht weer? Neem dan ook regenkleding mee. Een jas die water- en winddicht is, is sowieso een aanrader op een schip. Denk verder aan stevige schoenen met rubberen zolen, gemakkelijke kleding waarin u prettig kunt bewegen en eventueel een hoed of pet tegen de zon. Een zonnebril en zonnebrandcrème is ook belangrijk om mee te nemen. Op het water verbrandt u snel! 

Welke faciliteiten zijn er op het schip aanwezig?

Alle schepen beschikken over goede basisfaciliteiten. Een uitgebreide lijst met details over het schip waarmee u gaat varen, vindt u onder het tabblad 'Specificaties'. Hier leest u o.a. of er spelletjes aan boord zijn, welke koffiefilters u nodig heeft, of er een BBQ aanwezig is, een huisdier is toegestaan en met welke huishoudelijke apparaten de keuken is uitgerust. Vindt u bepaalde informatie niet in de lijst, dan is het voor dit schip niet van toepassing. Alleen faciliteiten die wel worden geboden, zijn hier weergegeven.

Heeft u speciale vragen? Hiervoor kunt u het beste direct contact opnemen met de schipper. Drie weken voor de afvaart ontvangt u van ons in de boardinginformatie de contactgegevens van de schipper.

Beddengoed en handdoeken 

Op alle bedden ligt een onderlaken en een kussen met kussensloop. Bij de meeste schepen moet u een dekbed (inclusief hoes) huren of zelf meenemen. Dat geldt ook voor handdoeken. In de informatie die u voor vertrek krijgt toegestuurd, staat of er dekbedden en handdoeken aanwezig zijn, of u die gehuurd heeft of zelf meeneemt.  

Praktische zaken, zoals koffie, thee, toiletpapier, theedoeken en vaatdoekjes 

In principe is niets hiervan standaard aan boord. U kunt dit zelf meenemen, of gebruik maken van ons basisservicepakket. Hierin zitten vuilniszakken, keukenhanddoeken, theedoeken, vaatdoekjes, een keukenrol, afwasmiddel, schoonmaakmiddel, afwasborstel, toiletpapier, vloeibare handzeep met pompje in de keuken, peper/zout en koffiefilters. Bij uw boeking kunt u aangeven dat u het basisservicepakket erbij wilt boeken, of u geeft dat later nog door. Doe dit echter maximaal een week voor vertrek.  

Eten: zelf meenemen of catering? 

U kunt zelf boodschappen doen en die meenemen of bij het schip laten bezorgen, maar u kunt ook catering reserveren. Dan worden de maaltijden voor u geregeld. In de brochure catering-arrangementen ziet u de verschillende mogelijkheden en bijbehorende prijzen. Als u hiervan gebruik wilt maken, moet u dit maximaal vier weken voor vertrek laten weten, anders loopt u het risico dat de cateraar zijn personeel al elders heeft ingepland.  

Naar service & contact

Vraag en antwoord

  • Welke catering kan ik bestellen?

    Afhankelijk van het gekozen schip kunt u catering bestellen. Op het tabblad Services bij het betreffende schip vindt u een link naar de cateringlijst.
  • Welke bagage neem ik mee?

    Bekijk de handige inpaklijst ter inspiratie. Houd er echter rekening mee dat de ruimte op een schip beperkt is en pak uw spullen in een weekendtas of sporttas i.p.v. een koffer. Een tas is makkelijk op te vouwen en kan in een kast of onder het bed liggen. 
  • Wat voor kleding neem ik mee?

    Op een zeilschip bent u altijd afhankelijk van de weersomstandigheden. Het is daarom aan te raden uw kleding hier op aan te passen. Bekijk de handige inpaklijst ter inspiratie.   Denk in ieder geval aan stevige schoenen met rubberen zolen, gemakkelijke kleding waarin u prettig kunt bewegen en eventueel een hoed of pet tegen de zon. Een zonnebril en zonnebrandcrème is ook belangrijk om mee te nemen. Op het water verbrandt u snel! En neem voor de koudere momenten altijd een lekkere warme trui en dikke sokken mee. Varen jullie in de herfst of verwachten jullie slecht weer? Neem dan ook regenkleding mee. Een jas die water- en winddicht is, is sowieso een aanrader op een schip. 
  • Wat zit er in het basisservicepakket?

    Een basisservicepakket bestaat uit vuilniszakken, keukenhanddoeken, theedoeken, vaatdoekjes, een keukenrol, afwasmiddel, schoonmaakmiddel, afwasborstel, toiletpapier, vloeibare handzeep met pompje in de keuken, peper/zout en koffiefilters. Hiervan is in principe niets standaard aan boord. Bij uw boeking kunt u aangeven of u het basisservicepakket erbij wilt boeken, of u geeft dat later nog door. Doe dit echter maximaal een week voor vertrek. De kosten van het basisservicepakket staan bij het schip op het tabblad "specificaties".
  • Mag ik zelf eten en drinken meenemen?

    Of u zelf de catering mag verzorgen, is afhankelijk van het door u gekozen schip. U kunt dit zien op het tabblad 'Specificaties' onder het kopje Catering. Indien catering optioneel is, kunt u zelf boodschappen doen en die meenemen of door een supermarkt bij het schip aan boord laten bezorgen. U kunt ook catering reserveren. Bekijk de mogelijkheden in het Foodbook (voor de dagtochten) of de brochure cateringarrangementen (voor de meerdaagse tochten). 
  • Tot wanneer kan ik het aantal personen aanpassen voor mijn cateringbestelling?

    Tot tien werkdagen voor vertrek kunt u nog wijzigingen doorgeven in het aantal gasten of in het menu.
  • Wat is een basisservicepakket?

    Een basis servicepakket is een extra service die u kunt bestellen voor meerdaagse vaartochten, indien u geen catering besteld. U bestelt voor een vast bedrag verschillende nieuwe/schone producten die u standaard nodig heeft tijdens uw verblijf aan boord van het schip. Na afloop van de vaartocht kunt u deze producten mee naar huis nemen, met uitzondering van de keukenhanddoeken en theedoeken. De kosten van het basisservicepakket staan bij het schip op het tabblad "specificaties".
  • Wat zijn de kosten van een basisservicepakket?

    Op het tabblad specificaties bij een schip kunt u zien of de kosten voor een servicepakket wel of niet bij de vaartocht zijn inbegrepen en wat de kosten zijn indien deze niet zijn inbegrepen. Tijdens het online boekingsproces kunt u deze service aanklikken, indien deze service niet bij de prijs van de vaartocht of het arrangement is inbegrepen.
  • Tot wanneer kan ik catering bestellen?

    U kunt tot uiterlijk vier weken voor vertrek catering bestellen. Tot tien werkdagen voor vertrek kunt u nog wijzigingen doorgeven in het aantal gasten of in het menu.
  • Wanneer moet ik mijn dieetwensen/allergieën doorgeven?

    Onderaan het boekingsformulier kunt u opmerkingen invullen. Hier kunt u aangeven welke producten u niet wil of mag eten. 
  • Hoe bestel ik catering?

    Tijdens het online boeken van het schip of stuur een e-mail met uw keuze naar [email protected] In het Foodbook (voor de dagtochten) en de brochure cateringarrangementen (voor de meerdaagse tochten) staan de prijzen en verschillende mogelijkheden waar u uit kunt kiezen. 
  • Kunnen we zelf koken aan boord?

    De meeste schepen hebben een goed uitgeruste keuken aan boord waar u zelf kunt koken. Alles is aanwezig: koelkast, vriezer, oven en/of magnetron, maar ook borden, bestek en pannen. Onder het tabblad ‘Specificaties’ van het schip staat precies wat er aanwezig is in de keuken. Op een paar schepen kunt u niet koken, omdat zij alleen een professionele horecakeuken aan boord hebben. Als dit het geval is, staat dat ook onder het tabblad ‘Specificaties’. 
  • Tot wanneer kan ik handdoeken, dekbedden of een basisservicepakket bestellen?

    Handdoeken, dekbedden en een basisservicepakket is een extra service die u kunt bestellen voor meerdaagse vaartochten, indien u geen catering besteld heeft. U kunt uw bestelling tot vier weken voor de afvaart aan ons doorgeven. Indien u catering besteld heeft, hoeft u geen basisservicepakket te bestellen, omdat de producten dan al bij de prijs zijn inbegrepen.
  • Wat moet ik meenemen als dekbedden niet bij de prijs zijn inbegrepen?

    Bij elk schip met slaapaccommodatie zijn alle bedden voorzien van een onderlaken, kussen en kussensloop. Bij schepen waar de dekbedden niet zijn inbegrepen, kunt u ervoor kiezen een dekbed incl. hoes te huren van het schip of zelf een dekbed met hoes of slaapzak mee te nemen.
  • Hoe bestel ik eindreiniging, dekbedden, badgoedsets of en basisservicepakket?

    U bestelt de eindreiniging. dekbedden, badgoedsets en het basisservicepakket vooraf bij de schipper en betaalt de kosten aan boord. Drie weken voor uw vertrek krijgt u alle boardinginformatie en de contactgegevens van de schipper.
  • Zijn huisdieren toegestaan aan boord?

    Aan boord van sommige schepen zijn honden toegestaan. Vaak is dit in overleg met de schipper. U kunt zien of een huisdier is toegestaan door op het tabblad 'Specificaties' bij het schip te kijken onder het kopje Dieren. Kunt u dit niet vinden? Dan zijn huisdieren op het schip niet toegestaan.

Chat

Via de chatknop rechtsonder kunt u tijdens kantooruren chatten met een medewerker.

Contactformulier

Leg uw vraag of opmerking voor via het contactformulier.

E-mailadres

U kunt ons bereiken via ons e-mailadres [email protected] en voor bestaande boekingen via [email protected]. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Boek online en bespaar 25 euro reserveringskosten.