Plan en boek


Toelichting op de prijzen

Bij NAUPAR kunt u kiezen voor groepsreizen op een privéschip (dagtochten en meerdaagse tochten) of voor meevaartochten, waarbij u niet het hele schip huurt maar individueel of met een kleine groep meevaart. Alle vaartochten zijn met schipper en bemanning. Hieronder leggen we uit hoe de prijzen zijn opgebouwd en wat wel en niet inbegrepen is.

Wat is altijd inbegrepen in de prijs?

  • gebruik van het schip
  • twee bemanningsleden
  • toeristenbelasting
  • bijkomende zaken zoals brandstof en haven-, brug-, sluis- en loodsgeld

Meevaartochten: wat bepaalt de prijs?

Meevaartochten zijn samengestelde arrangementen met een leuk programma; soms zijn hapjes, drankjes, activiteiten of toegangstickets inbegrepen. De prijs en wat er is inbegrepen ziet u bij de arrangementen zelf.

Privéschip: factoren die de prijs bepalen

  • Keuze van het schip en mate van luxe: Voor dagtochten kunt u kiezen uit onder andere een luxe dagtochtschip, klipper of tjalk. Bij meerdaagse tochten kiest u een schip met slaapaccommodatie; het comfort hangt onder meer af van de grootte van de hutten en het aantal douches en toiletten.
  • Meer ruimte aan boord: Bij sommige schepen kunt u met minder personen boeken tegen een aantrekkelijk tarief. U slaapt dan met maximaal 2 personen (soms alleen) per hut. Op het tabblad Prijsinformatie bij het schip ziet u de prijs voor maximale bezetting en, indien mogelijk, ook voor kleinere groepen.
  • Vertrekhaven (afvaarthaven): Vertrek uit de thuishaven of één van de vaste alternatieve havens geeft geen meerkosten. In overleg is vertrek uit een andere haven mogelijk tegen overvaarkosten.
  • Duur van de vaartocht: Mogelijk zijn onder andere een paar uur, dagtocht, weekend, midweek of week. Bij het schip of arrangement ziet u de mogelijkheden met bijbehorende prijzen. Bekijk alle opties op de pagina Verblijfsduur.

Eten en drinken

Eten en drinken is, tenzij nadrukkelijk bij een arrangement aangegeven, niet inbegrepen. U kunt:

  1. Zelf koken: neem uw eigen boodschappen mee en gebruik de scheepskeuken. (Dit geldt voor groepsboekingen. Op enkele dagtochtschepen kunt u geen eigen eten en drinken meenemen; dit wordt verzorgd door een cateraar aan boord. Bekijk welke schepen dat zijn.)
  2. Boodschappenpakketten van NAUPAR afnemen.
  3. Catering via NAUPAR regelen.

Uitgebreide informatie vindt u op de pagina Eten en drinken.

Extra mogelijkheden en kosten

  • Biertap: Op sommige schepen aanwezig (zie Specificaties bij het schip). In overleg met de schipper kunt u een fust bestellen of zelf meenemen; voor gebruik kunnen extra kosten gelden.
  • Scheepsservices: Eindreiniging, dekbedden, badgoedsets en het basisservicepakket. Bekijk de pagina Scheepsservices voor alle informatie.
  • Extra motoruren: Standaard wordt de motor alleen gebruikt om havens en sluizen in- en uit te varen. Voor extra varen op de motor betaalt u circa € 30 per motoruur, contant aan boord aan de schipper.
  • Extra steigerkosten: Bij unieke locaties (bijvoorbeeld Marker Wadden) kan steigergeld worden berekend. Deze kosten worden automatisch toegevoegd tijdens het online boekingsproces en in de offerte.
  • Seizoenskorting: In bepaalde periodes (bijvoorbeeld voorjaar, najaar en winter) geldt een aantrekkelijke korting. Dit verschilt per schip en wordt automatisch verrekend in het overzicht, de reserveringsmodule en in offertes.
  • Reserveringskosten: Voor het reserveren van een groepsreis op een privéschip € 35 per schip. Reserveert u online, dan vervallen deze kosten.

Hoe weet ik de exacte prijs?

  • Bij schepen en arrangementen vindt u onder Prijsinformatie de standaardprijzen.
  • Bij de meeste schepen ziet u via “Prijzen en boeken” direct de exacte prijs voor uw verblijfsduur en opstapdatum, inclusief eventuele seizoenskorting.
  • Bij arrangementen ziet u onder “Toon prijzen” de exacte prijs en kunt u het arrangement verder samenstellen naar wens en groepsgrootte.

Komt u er niet helemaal uit? Wij helpen u graag. Vraag een prijsopgave aan of plan eenvoudig een (video)belafspraak met een van onze medewerkers. Zij lichten de mogelijkheden graag toe.

Verzekering

Alle schepen zijn all-risk verzekerd en de bemanning is WA verzekerd jegens opvarenden. Voor meerdaagse vaartochten kunt u een aanvullende reis- en annuleringsverzekering afsluiten. Bekijk de uitgebreide informatie op Verzekerd op reis.

Naar service & contact

Vraag en antwoord

  • Is de eindreiniging bij de vaartocht inbegrepen?

    Voor dagtochten en meevaartochten is de eindreiniging bij de prijs inbegrepen. Voor meerdaagse tochten is de eindreiniging niet altijd bij de prijs inbegrepen. Bekijk de pagina scheepsservices voor meer informatie over de eindreiniging voor meerdaagse tochten.
  • Wat moet ik meenemen als dekbedden niet bij de prijs zijn inbegrepen?

    Bij elk schip zijn de matrashoezen en kussens incl. een kussenhoes aanwezig en bij de prijs inbegrepen. Bij schepen waar de dekbedden niet zijn inbegrepen kunt u ervoor kiezen een dekbed incl. hoes te huren van het schip of zelf een dekbed of slaapzak mee te nemen.
  • Wat is standaard inbegrepen bij een vaartocht?

    Uw vaartocht is altijd inclusief:
    • gebruik van het schip
    • twee bemanningsleden
    • toeristenbelasting
    • bijkomende zaken zoals brandstof, haven-, brug-, sluis- en loodsgeld
  • Wat is standaard inbegrepen bij een arrangement?

    Dit is afhankelijk van het arrangement. Wat is inbegrepen wordt aangegeven op de pagina van het betreffende arrangement op het tabblad Prijsinformatie.
  • Werkt NAUPAR met seizoenskortingen voor vaartochten?

    Ja, bij sommige schepen ontvangt u in het voor- en naseizoen en in de winter een aantrekkelijke seizoenskorting op de prijs van uw vaartocht. Deze periode kan per schip verschillen. Bij de reserveringsmodule en in de offerte worden deze kortingen altijd automatisch meegenomen.
  • Werkt NAUPAR met toeslagen voor een vaartocht?

    Voor enkele periodes in juni en september en in de feestperiodes Pasen, Hemelvaart en Pinksteren geldt voor sommige schepen een toeslag. Tijdens het online boekingsproces en op het tabblad Prijsinformatie kunt u zien wat de kosten zijn in deze periodes.
  • Wat zijn de kosten als ik uit een andere haven wil vertrekken dan de thuishaven?

    De schepen vertrekken standaard vanuit de thuishaven of een van de alternatieve havens die op de pagina van het schip of het arrangement vermeld staan. Kiest u voor de thuishaven van het schip of één van de vaste alternatieve havens, dan zijn hier geen meerkosten aan verbonden. In overleg is het uiteraard ook mogelijk om tegen overvaarkosten uit een andere haven te vertrekken. Geef in dat geval uw wens door aan een medewerker van NAUPAR. Zij denken graag met u mee.
  • Waarom moet ik extra steigerkosten betalen?

    Bepaalde unieke locaties, zoals bv. de Marker Wadden, vragen extra steigergeld. Deze kosten zijn niet standaard bij de vaartochtprijs inbegrepen en worden automatisch toegevoegd bij de reserveringsmodule of in de offerte.
  • Ik zie dat alleen noodzakelijke motoruren of 1 motoruur per dag bij de vaartocht is inbegrepen. Waarom is dit?

    Tijdens uw vaartocht wordt de motor in principe alleen gebruikt om de havens en sluizen in- en uit te varen. Mocht u in overleg met de schipper bepaalde vaardoelen willen bereiken waarvoor extra gemotord moet worden, betaalt u ca. € 30,- per motoruur. Deze kunt u contant aan boord aan de schipper betalen.
  • Welke extra kosten zijn verplicht bij een vaartocht?

    Bij boeking van een zeiltocht wordt € 35,- reserveringskosten per schip berekend. Bij sommige schepen is het afkopen van de eindreiniging verplicht. Deze informatie staat op het tabblad specificaties bij het schip en de kosten hiervan betaalt u contact aan boord.
  • Zijn dekbedden, badgoedsets of een basisservicepakket bij de vaartocht inbegrepen?

    Voor vragen over dekbedden, badgoedsets of het basisservicepakket verwijzen wij u naar de pagina scheepsservices.
  • Is eten en drinken bij de vaartocht inbegrepen?

    Eten en drinken is, tenzij nadrukkelijk bij een arrangement aangegeven, niet inbegrepen bij de prijs. Wilt u zelf koken, dan kunt u eten en drinken meenemen en staat de volledig ingerichte keuken op de schepen tot uw beschikking (*). Wilt u liever niet zelf koken, dan kunt u gebruik maken van de vele cateringmogelijkheden bij NAUPAR. Uitgebreide informatie over catering vindt u op de servicepagina eten en drinken.   *) Dit geldt voor groepsboekingen. Op enkele (dagtocht)schepen kunt u niet uw eigen eten en drinken meenemen. Dit wordt verzorgt door een cateraar op het schip zelf. Op het tabblad specificaties van het schip kunt u zien of catering verplicht is. 
  • Betaal ik BTW?

    Alle huurprijzen van de schepen zijn inclusief BTW.
  • Bij de prijsinformatie van het schip staat het jaar dat ik ga varen nog niet. Betaal ik dan de prijs van het dichtstbijzijnde jaar?

    Standaard wordt voor elk volgend jaar rekening gehouden met een prijsstijging van 2%.

Chat

Via de chatknop rechtsonder kunt u tijdens kantooruren chatten met een medewerker.

Contactformulier

Leg uw vraag of opmerking voor via het contactformulier.

E-mailadres

U kunt ons bereiken via ons e-mailadres [email protected] en voor bestaande boekingen via [email protected]. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met een groep jongeren zeilen in Nederland of op Plastic Soup Expeditie? Vraag de gratis inspiratiegids aan.