Plan en boek


Vraag en antwoord prijzen

>Wat is standaard inbegrepen bij een vaartocht?

Uw vaartocht is altijd inclusief:

  • gebruik van het schip
  • twee bemanningsleden
  • toeristenbelasting
  • bnijkomende zaken zoals brandstof, haven-, brug-, sluis- en loodsgeld

>Wat is standaard inbegrepen bij een arrangement?

Dit is afhankelijk van het arrangement. Wat is inbegrepen wordt aangegeven op de pagina van het betreffende arrangement op het tabblad Prijsinformatie.

>Werkt NAUPAR met seizoenskortingen voor vaartochten?

In het voor en naseizoen en de winter ontvangt u een aantrekkelijke seizoenskorting op de prijs van uw vaartocht. Deze periode kan per schip verschillen. Bij de reserveringsmodule en in de offerte worden deze kortingen altijd automatisch meegenomen.

>Werkt NAUPAR met toeslagen voor een vaartocht?

Voor enkele periodes in juni en september en in de feestperiodes Pasen, Hemelvaart en Pinksteren geldt voor sommige schepen een toeslag. Tijdens het online boekingsproces en op het tabblad Prijsinformatie kunt u zien wat de kosten zijn in deze periodes.

>Wat zijn de kosten als ik uit een andere haven wil vertrekken dan de thuishaven?

De schepen vertrekken standaard vanuit de thuishaven of een van de alternatieve havens die op de pagina van het schip of het arrangement vermeld staan. Kiest u voor de thuishaven van het schip of één van de vaste alternatieve havens, dan zijn hier geen meerkosten aan verbonden. In overleg is het uiteraard ook mogelijk om tegen overvaarkosten uit een andere haven te vertrekken. Geef in dat geval uw wens door aan een medewerker van NAUPAR. Zij denken graag met u mee.

>Waarom moet ik extra steigerkosten betalen?

Bepaalde unieke locaties, zoals bv. de Marker Wadden, vragen extra steigergeld. Deze kosten zijn niet standaard bij de vaartochtprijs inbegrepen en worden automatisch toegevoegd bij de reserveringsmodule of in de offerte.

>Ik zie dat alleen noodzakelijke motoruren of 1 motoruur per dag bij de vaartocht is inbegrepen. Waarom is dit?

Tijdens uw vaartocht wordt de motor in principe alleen gebruikt om de havens en sluizen in- en uit te varen. Mocht u in overleg met de schipper bepaalde vaardoelen willen bereiken waarvoor extra gemotord moet worden, betaalt u ca. € 30,- per motoruur. Deze kunt u contant aan boord aan de schipper betalen.

>Welke extra kosten zijn verplicht bij een vaartocht?

Bij boeking van een zeiltocht wordt € 35,- reserveringskosten per schip berekend. Bij sommige schepen is het afkopen van de eindreiniging verplicht. Deze informatie staat op het tabblad specificaties bij het schip en de kosten hiervan betaalt u
contact aan boord.

>Is de eindreiniging bij de vaartocht inbegrepen?

Voor dagtochten en meevaartochten is de eindreiniging bij de prijs inbegrepen. Voor meerdaagse tochten is de eindreiniging niet altijd bij de prijs inbegrepen. Bekijk de pagina scheepsservices voor meer informatie over de eindreiniging voor meerdaagse tochten.

> Zijn dekbedden, badgoedsets of een basisservicepakket bij de vaartocht inbegrepen?

Voor vragen over dekbedden, badgoedsets of het basisservicepakket verwijzen wij u naar de pagina scheepsservices.

>Is eten en drinken bij de vaartocht inbegrepen?

Eten en drinken is, tenzij nadrukkelijk bij een arrangement aangegeven, niet inbegrepen bij de prijs. Wilt u zelf koken, dan kunt u eten en drinken meenemen en staat de volledig ingerichte keuken op de schepen tot uw beschikking (*). U kunt ook gebruik maken van de speciaal voor groepen samengestelde boodschappenpakketten van NAUPAR. Wilt u liever niet zelf koken, dan kunt u gebruik maken van de vele cateringmogelijkheden bij NAUPAR. Uitgebreide informatie over de boodschappenpakketten en catering vindt u op de pagina eten en drinken.

*) Dit geldt voor groepsboekingen. Op enkele (dagtocht)schepen kunt u niet uw eigen eten en drinken meenemen. Dit wordt verzorgt door een cateraar op het schip zelf. Bekijk hier welke schepen dat zijn.

>Betaal ik BTW?

Alle huurprijzen van de schepen zijn inclusief BTW.

>Wat moet ik meenemen als dekbedden niet bij de prijs zijn inbegrepen?

Bij elk schip zijn de matrashoezen en kussens incl. een kussenhoes aanwezig en bij de prijs inbegrepen. Bij schepen waar de dekbedden niet zijn inbegrepen kunt u ervoor kiezen een dekbed incl. hoes te huren van het schip of zelf een dekbed of slaapzak mee te nemen.

>Bij de prijsinformatie van het schip staat het jaar dat ik ga varen nog niet. Betaal ik dan de prijs van het dichtstbijzijnde jaar?

Standaard wordt voor elk volgend jaar rekening gehouden met een prijsstijging van 2%.

Naar service & contact

Chat

Via de chatknop rechtsonder kunt u tijdens kantooruren chatten met een medewerker.

Contactformulier

Leg uw vraag of opmerking voor via het contactformulier.

E-mailadres

U kunt ons bereiken via ons e-mailadres [email protected] en voor bestaande boekingen via [email protected]. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met een groep jongeren zeilen in Nederland of op Plastic Soup Expeditie? Vraag de gratis inspiratiegids aan.